2011-05-11

Jag har inte så mycket att skylla på o det börjar bli tröttsamt att börja varje blogg med en ursäkt så jag hoppar över det o gör en sammanfattning av den senaste tiden 😉

*Jag har införskaffat en ny telefon, en Iphone, så nu har jag lite lättare att komma åt internet än vad jag har haft förut 😉

*Wilda har gjort tävlingsdebut i lydnadsklass 1… Jag är både nöjd o mindre nöjd med hur det gick men med tanke på att hon ”stänger av” när det blir för mycket så är jag jättenöjd att vi ändå kunde genomföra hela programmet. Det var Anders Svensson som dömde o trots att hon satte sig på platsen o nollade ställandet (hon ställde sig på eget initiativ) så samlade vi ihop 125 poäng. Nu har vi jobbat hårt med stadga o att belöna många starter för att hon ska vara med o inte tänka så mycket själv 😉

*Pippi har gjort årsdebut i lydnadsklass 3 med ett 2:a pris. Hon nollade hopp-apport då jag kastade väldigt tokigt men jag är nöjd med hennes attityd o speciellt med en 10:a på rutan!!!!!!!!! Vi har nu kört stenhårt med sneda hopp, får se om det ger resultat 😉

*Dixy är helt återställd efter sin hovböld, tyvärr så har Folksam fipplat med försäkringen men jag har inte bråkat färdigt än!

I fredags var olyckan framme när jag o Mimmi var ute i red. Vi hade precis galopperat uppför en liten backe o när jag saktar av så händer det något o Dixy går omkull. Jag hann rulla undan så pass att jag bara fick honom över höger fot o underben men det som tog värst stryk var högerarmen. Kände ganska direkt att det inte stod helt rätt till så det var bara att hålla i armen o försöka ta sig hem. Fredrik skulle till Linköping så han släppte av mig  o syrran på akuten där pappa mötte upp o efter 1,5- 2 timmar var allt klart. Resultatet: en bruten axel… Nu har jag armen i slinga o har fått övningar att göra men just nu försöker jag bara att klara smärtan. Man bli fruktansvärt handikappad att inte kunna göra helt vanliga saker o jag som är väldigt högerhänt blir ju helt lost… Tack ALLA som ställer upp o hjälper mig speciellt min alskade syster Mimmi som drar ett tungt lass i stallet nu o dessutom hade diskat o fixat mitt kök när jag kom hem igår ❤ Jag skulle ha tävlat med Wilda i söndags men sent på lördagskvällen tog jag beslutet att tänka med hjärnan istället för att bara gå på vilja o strök mig men vi åkte med som levande GPS o coach istället. Tack Carina som köpte o skivade upp ett helt paket korv till tjejerna så att jag ska kunna träna lite i alla fall 🙂

Min chef har åkt till Spanien så sjukskrivning var inget alternativ så nu sitter jag på jobbet på dagarna o försöker fördriva tiden… Jag hoppas att jag mår så pass bra nästa helg att jag kan åka till Tranås o starta båda tjejerna. Det som känns så väldigt surt är att vi var så himla igång med träningen o jag hade dragit igång Wildas apporteringsträning. Jag var funkis på Gusum provet o fick med mig lite vilt hem o det går jättebra plus att hon har fått gå ut på sitt första sök 🙂

Nej, nu måste jag stänga för lunch! Ta hand om Er!!! ❤

Kramar

4 tankar på “2011-05-11

  1. Härligt att du har bloggat lite nu! Tack så jättemycket för du var en levande GPS annars vet jag inte om jag hittat dit för det var inte så lätt. Och min hjärna var ju inställd på Motala hela tiden… Tack även för dit stöd och coahing också, det betydde massor för mig. Synd bara att du inte kunde starta wilda eftersom hon var mest fokuserad av alla hundarna i Mjölby. Kommer inte heller glömma en 10:a för rutan med Pippi, det var en härlig syn att se. Nu hoppas vi din skada läker snabbt så du kommer igång ordentligt igen. Kram

  2. härligt Sarah att du bloggat :)……Skönt att det ”ändå” bara vart armen som
    skadades….att du inte fick hela hästen på dig usch vill inte ens tänka tanken…Ni kommer igen Wilda o du de tror jag säkert krya på dig och kram kram

  3. Jaha carina skulle till Motala, undrar om hon had träff med Adelia! Kul du bloggar så bra med en hand!
    Kram

  4. Synd att få ett avbrott nu när ni var så på G och hade kommit igång och tävla 😦 Vi är impade av er som redan har tävlat ettan….igår kändes det som om vi var ganska nära start men idag var det tidvis väldigt segt (varmt) och bitvis körde hon med ställanden eller lägganden på eget initiativ under fotgåendet 😉 Men kanske mot mitten slutet av sommaren…………… Krya på dig! Kram!

Lämna en kommentar